De laatste voorbereidingen! - Reisverslag uit Wageningen, Nederland van tamaraendominique - WaarBenJij.nu De laatste voorbereidingen! - Reisverslag uit Wageningen, Nederland van tamaraendominique - WaarBenJij.nu

De laatste voorbereidingen!

03 September 2015 | Nederland, Wageningen

Hoi lieve vrienden en familie!

Het is inmiddels al bijna zover: ons grote avontuur in Afrika! Op 16 september vertrekken we vanaf Schiphol naar Nairobi, Kenia. Al meer dan een jaar zijn we bezig met de voorbereidingen voor onze reis. En daar komt veel bij kijken! Paspoort, visum, reisverzekering, vaccinaties, backpack, klamboe, natuurlijk alles rondom onze periode in het buitenlandse ziekenhuis, en nog veel meer. Nu, met nog minder dan 2 weken te gaan, hebben we (bijna) alles geregeld en is het aftellen pas echt begonnen.

Een globale indeling van onze reis: Op 17 september komen we aan in Nairobi, waar we eerst een week gaan doorbrengen bij Tamara's oud-scheikundeleraar van de middelbare school die daar woont! In die eerste week willen we Nairobi en omgeving verkennen. Daarna gaan we langzaam maar zeker richting Tanzania, waar we in ieder geval het Serengeti National Park en de Ngorongoro krater willen bezoeken. Dan gaan we langs de Kilimanjaro richting de kust van Tanzania en willen we heerlijk gaan chillen op het mooie eiland Zanzibar. Daarna gaan we via Dar es Salaam kriskras door Tanzania richting Malawi. Dit zijn natuurlijk de grote lijnen, maar er zijn onderweg tal van mooie parken en leuke plekken die we gaan bezoeken!
Na de rondreis gaan we 6 weken coschap lopen in het Nkhoma Mission Hospital, dit ligt ongeveer een uur rijden van Lilongwe, de hoofdstad van Malawi. We gaan het coschap Tropengeneeskunde doen, wat eigenlijk betekent dat we zelf hebben kunnen indelen wat we wilden doen: 2 weken 'general ward', 2 weken gynaecologie, en 2 weken kindergeneeskunde staan op de planning. We verblijven voor die periode in een guest house dat op het terrein van het ziekenhuis staat, ideaal dus! Na het coschap hebben we nog ongeveer een weekje in Malawi voor we terugvliegen. Op 12 december landen we weer in Europa, dit keer op vliegveld Dusseldorf.

We gaan met deze blog proberen om jullie op de hoogte te houden van al onze belevenissen de komende 3 maanden! Hopelijk hebben we wel regelmatig internet, anders komt er niet veel van deze blog, haha. We gaan het thuisfront natuurlijk erg missen maar hebben vooral ook ontzeeeettend veel zin in dit avontuur!!!!

Liefs, Dominique en Tamara

• 03 September 2015 - 22:02

Yvonne :

Tamara en Dominique.
    Heel veel succes met de laatste voorbereidingen. We zullen je blog zeker volgen
    Groetjes van Arthur en Yvonne

• 16 September 2015 - 19:26

Jeannet Vos:

Hallo Tamara en Dominique,

Jullie vandaag uitgezwaaid op Schiphol. Afscheid nemen blijft moeilijk. Inmiddels zijn jullie al halverwege jullie vlucht terwijl wij weer thuis achter de warme hap zitten. Wij wensen jullie een goede vlucht toe en veilige landing in Nairobi. Alvast heel veel plezier met jullie driedaagse tocht door het wildpark.
    Groetjes en xxx Klaas en Jeannet

• 22 September 2015 - 12:47

Adele En Jannes:

Hoi meiskes.
    De eerste reeks foto's doet reeds het water in de mond lopen. Heerlijk toch om in zo'n andere wereld met zulke andere culturen rond te mogen lopen gedurende een maand of drie. Vast heel indrukwekkend ook het massai bezoek! En wat een prachtfoto's uit het wildpark.
    Geniet er volop van!!! Ook veel succes straks bij het invullen van de co-schappen. We blijven jullie met volle belangstelling volgen.

Veel liefs van ons.
    Adele en Jannes