Paje - Reisverslag uit Zanzibar Island, Tanzania van tamaraendominique - WaarBenJij.nu Paje - Reisverslag uit Zanzibar Island, Tanzania van tamaraendominique - WaarBenJij.nu

Paje

21 Oktober 2015 | Tanzania, Zanzibar Island

Vandaag zijn we weer aangekomen in Stone Town, de hoofdstad van Zanzibar, hier werkt de WiFi weer goed dus tijd voor een update. We hebben de afgelopen 9 dagen genoten van de witte stranden en de helderblauwe zee in Paje. We verbleven daar in New Teddy’s Place aan het strand. We sliepen in huisjes die gemaakt waren uit boomstronken en riet. Ook hebben we de afgelopen week elke dag op blote voeten doorgebracht want overal was alleen maar zand, zelfs de vloer in onze slaapzaal bestond uit zand.
New Teddy’s Place is een echt backpackers hotel, we hebben hier een heleboel leuke mensen ontmoet en gingen dan meestal ook met een hele groep uiteten. Alles in Afrika gaat altijd pole pole, oftewel langzaam, maar af en toe hebben we bijna buikpijn gekregen van de honger, we moesten regelmatig 2 uur wachten voordat het voorgerecht werd geserveerd. De tweede avond zijn we met een taxi naar the Rock Restaurant gereden, dit is zoals de naam al zegt een restaurant op een rots midden in de zee. Er is hier een groot verschil tussen eb en vloed. Omdat het op het moment dat wij aankwamen vloed was gingen we met een gammel bootje, door de hoge golven naar het restaurant. Hier hadden we een heel mooi uitzicht en hebben we onszelf getrakteerd op een mojito.
We zijn deze afgelopen dagen niet alleen lui geweest maar zijn allebei begonnen aan een kitesurf cursus. Helaas moest Tamara na 1 dag al afhaken omdat ze haar teen had gekneusd toen we in het donker over het strand liepen. Bij Dominique ging het goed tot op de derde dag, ze was net 30 minuten bezig toen ze van haar surfboard afstapte midden op een pijlstaartrog. Na een ziekenhuisbezoek en een hele bult medicijnen is haar voet gelukkig weer helemaal normaal.
Met het kite surfen hebben we allebei dus een beetje pech gehad. Maar voor de rest hebben we lekker uitgerust, ons kleurtje bijgewerkt, optimaal gebruik gemaakt van onze ereaders en genoten van heerlijke gebakjes en cocktails. Tamara is met een paar anderen nog naar een feestje (in het zand) geweest en naar een avond met live muziek in het dichtbij gelegen plaatsje Jambiani, wat erg leuk was.
Vandaag gaan we genieten van ons laatste dagje in dit paradijsje! Morgen gaan we met de Ferry terug naar Dar es Salaam en vrijdag vertrekt ons vliegtuig naar Lilongwe.

• 21 Oktober 2015 - 18:21

Rob:

Ben heel benieuwd hoe bruin jullie nu al zijn!

• 22 Oktober 2015 - 10:45

Jannes En Adele:

Hoi wichter,
    Hier geen pijlstaartroggen, zandstrand of kitesurfplanken. Wel volop mist, (mot)regen en koolmeesjes die de eerste voederplank hebben ontdekt. Gelukkig heeft het pijlstaartrogincident (mooi scrablewoord) niet nog meer ellende veroorzaakt dan nu al het geval is. Mooie dieren om te zien maar ellendig bij " intiem" contact.
    Qua kleur beginnen jullie aardig te lijken op de autochtone bewoners daar, tjeetje wat bruin!!
    Het heerlijke vakantieleventje zal langzamerhand op z' n eind lopen waarna het co-schap lopen zal beginnen. Maar alles wat jullie tot nu toe hebben gezien en meegemaakt is onuitwisbaar. Dat pakken ze je nooit weer af!!
    Heel veel plezier nog de komende tijd en pas goed op. Pijlstaartroggen zijn niet de enigste risico's die je daar loopt...

Heel veel liefs van ons

Adele / Jannes

• 29 Oktober 2015 - 15:27

Helen Jansen:

Wat maken jullie een mooie reis! Ik ben zeer benieuwd naar het vervolg en zeker naar de co-schappen !!
    Geniet nu nog maar.
    hartelijke groeten,Helen Jansen oma van Remco en Chantal