Zanzibar - Reisverslag uit Nungwi, Tanzania van tamaraendominique - WaarBenJij.nu Zanzibar - Reisverslag uit Nungwi, Tanzania van tamaraendominique - WaarBenJij.nu

Zanzibar

08 Oktober 2015 | Tanzania, Nungwi

Hoi thuisblijvers, een berichtje vanaf het strand in Nungwi.

De afgelopen dagen hebben we alweer een heleboel leuke ervaringen opgedaan. Zondag zijn we vanuit Lushoto vertrokken naar Dar es Salaam en op maandagochtend hadden we de vroege Ferry genomen naar Zanzibar. We kwamen aan in het historisch centrum van Stone Town, na een beetje verdwaald te zijn geraakt in alle kleine straatjes was er een erg vriendelijke man die ons na het Jambo guesthouse heeft gebracht. Wat waren we blij dat we eindelijk onze backpack af konden doen en in onze heerlijke koele kamer met airco konden bijkomen van de wandeling.
Vanuit Stone Town hebben we twee excursies gedaan, een spice Tour en Prison Island. De spice Tour begon op een plantage waar we allemaal verschillende vruchten hebben geproefd en kruiden hebben geroken. Als lunch kregen we spice food, dit bestond uit pilau Rice (gekruide rijst), verschillende groenten en een lekker kokossausje. Na de lunch zijn we richting de slaves cave gereden en daarna konden we genieten op het witte strand onder een rieten parasolletje met uitzicht op een helder blauwe zee met enkele vissersbootjes! We hebben gegeten bij allerlei kleine kraampjes die kleine gerechtjes klaarmaakten. Erg lekker en leuk om te proberen! De volgende ochtend gingen we met een bootje richting Prison Island, een eilandje vlakbij. Hier hebben we reuze schildpadden gezien en gevoerd, en daarna gesnorkeld tussen kleurrijke visjes en koraal. Vanochtend zijn we met een (luxe!) shuttlebus richting Nungwi gereden, het noordelijke puntje van Zanzibar. Vandaag zijn we lekker aan het relaxen op het mooie strand en aan ons kleurtje aan het werken!

• 08 Oktober 2015 - 15:37

Oom En Tante In Wilderness (sa):

Jambo meisjes, passen jullie wel op als je aa n de prachtige Indische Oceaan zit. Het zonnetje in dit werelddeel is erg gevaarlijk voor ons bleekneusjes☺. Als ik dit lees ben ik ineens weer even terug op het prachtige eiland.
    Maken jullie wel foto's? Fijn dat jullie zo genieten. Doen wij ook

• 09 Oktober 2015 - 13:13

Adele En Jannes:

Hoi Meiskes.
    Alweer op een andere bestemming en aan de beschrijving te horen zitten jullie nu meer in een omgeving waar je wat meer comfort hebt wat betreft vervoer en verblijf. Ook wel blij te horen dat jullie nu in behoorlijk luxe bussen reizen. Dat geprop van zoveel mensen in zulke kleine busjes vonden we eigenlijk maar niks, temeer omdat het ook aan alle kanten aan verkeersregels ontbreekt.
    Dus nu een aantal dagen aan jullie kleur werken? Denk niet dat daar nog veel aan mankeert gezien de tijd dat jullie daar nu al verblijven.
    Wat toch een biezonder mooie wereld daar, of niet...? Reuzenschildpadden voeren, snorkelen bij de koraalriffen en genieten van alle natuurschoonheden die men daar wel heeft en wij hier niet. Wat is het dan toch prachtig dat je dat nu met ogen ogen allemaal kunt bekijken en ervaren. Qua seizoen gaan jullie daar nu het voorjaar in, geloof ik. Dat zal in de natuur vast ook merkbaar zijn wat betreft alles wat groeit en bloeit. Waarschijnlijk ook veel jong leven in de natuur??
    Geniet nog maar volop want langzamerhand komt de periode van co-schap enwerken er aan. Hoewel dat waarschijnlijk ook een tijd zal worden van verbazing, verwondering en openbaring...

Heel veel liefs van ons,

Adele en Jannes