Lushoto - Reisverslag uit Lushoto, Tanzania van tamaraendominique - WaarBenJij.nu Lushoto - Reisverslag uit Lushoto, Tanzania van tamaraendominique - WaarBenJij.nu

Lushoto

29 September 2015 | Tanzania, Lushoto

Jambo!

Nadat we gisteren een vermoeiende lange busreis hebben gehad, waarbij de bus om de 10 meter ongeveer stopte en nog meer mensen in de overvolle bus propte, zijn wij aangekomen in het gemoedelijke bergdorp Lushoto. Wat een groot verschil met de grote steden Nairobi en Moshi, de mensen zijn hier erg vriendelijk en behulpzaam, Engels beheersen ze wat minder maar met wat gebaren komen we daar ook wel uit. We overnachten hier in hostel Tumaini, we hebben een ruime tweepersoonskamer met eigen badkamer, wat een luxe!
Vanochtend werden we om 9 uur opgehaald door onze gids voor een pretour. We hebben eerst een wandeling gemaakt na een vieuw point van ongeveer anderhalf uur waarbij we door verschillende dorpjes, plantages en bossen zijn gelopen. Boven op de berg hadden we een geweldig uitzicht en konden we de plaats Mombo zien liggen. Nadat we van het uitzicht hadden genoten ging onze wandeltocht verder naar Irente Biodiversity Reserve, hier hadden ze een heerlijke lunch voor ons klaargemaakt. Op de terugweg naar ons hotel hebben we een heleboel goed gecamoufleerde slome kameleons in de bosjes gezien, er zijn 29 verschillende soorten, wij hebben voornamelijk de two Horn kameleon gezien. Om 2 uur waren we weer terug bij ons hotel. Het was een gezellige, interessante en leuke pretour en we zijn helemaal klaar voor onze vierdaagse hiking door de Usambara Mountains!

• 29 September 2015 - 22:29

Wilma En Rob:

Doodeng, die haarspeldbochten zonder hek langs de afgrond! Gelukkig zijn jullie heelhuids aangekomen! Mooi lijkt me dat, daar in de bergen! Heel veel succes en plezier de komende dagen op jullie "echte" trektocht. Usambara Mountains geldt als een "biodiversity hotspot". Dus jullie gaan vast heel veel verschillende dieren en planten zien! Ik (Wilma) ben jaloers!

• 30 September 2015 - 15:52

Oom En Tante Uit Almere:

Jambo bibis, Wat een leuke tocht hebben jullie gemaakt. Wat een heerlijk land en zo prachtig, althans dat vinden wij. Wij wensen jullie een hele goede hike tocht. Geniet er van en maak vooral mooie foto's.
    Morgen gaat voor ons het avontuur beginnen.We kijken er erg naar uit, ook al hebben we een zwaar programma. Ik zal jullie blijven volgen, maar of er nog een reactie komt durf ik niet te beloven. Geen idee of we daar tijd voor hebben. Dus voor nu, goede voortzetting en niet vergeten Genieten (met hoofdletters). Lieve groet,

Arie en Jane

• 01 Oktober 2015 - 09:53

Adele / Jannes:

Hallo avonturiers!!
    Zal een stevige inspanning worden die vierdaagse hiking. Maar goed dat jullie inmiddels al enige ervaring hebben in het rondtrekken door het gebied. Desondanks zal het een bijzondere belevenis worden!! Mooi om de foto's ook te zien die jullie regelmatig meesturen. Geeft een goede indruk van wat jullie zoal tegenkomen......
    Blijf lekker genieten en blijf vooral ook goed uitkijken...

Liefs,
    Jannes en Adele