Mount Longonot en Hells Gate - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van tamaraendominique - WaarBenJij.nu Mount Longonot en Hells Gate - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van tamaraendominique - WaarBenJij.nu

Mount Longonot en Hells Gate

24 September 2015 | Kenia, Nairobi

Gisteren hebben we een sportieve dag gehad. We waren vroeg uit de veren, om 06:00 stond de taxi al op ons te wachten. Onze taxi bestond weer uit een gammel, rammelend, oud Nissan busje deze keer met een Australische gids (Tracey) en een Keniaanse bestuurder (Francis). We begonnen met het beklimmen van een vulkanische berg, Mount Longonot. De berg was 2560 meter hoog en de weg die we moesten afleggen om de top te bereiken was 3.1km. We waren als allereerste in het park en we werden gewaarschuwd dat we nog buffels op ons pad tegen konden komen, maar helaas bleef het bij schattige antilopes, dus geen gevaar op de weg. De weg naar boven was op sommige momenten heel stijl, zanderig en we hadden het af en toe best wel zwaar ondanks onze bereconditie. Maar als het zweten, puffen en hijgen was het dubbel en dwars waard toen we de top bereikten en een geweldig uitzicht hadden over Lake Naivasha en de binnenkant van de krater. De afdaling verliep ook niet helemaal zonder problemen, meerdere keren uitgegleden waardoor we onze taxi als zandmonsters bereikten. We vervolgden onze weg naar Hells gate en hebben nog bij een bouwval in een krottenwijk langs de kant van de weg 3 bananen aangeschaft, die hier de smaak hebben van bananenschuimpjes zo zoet, voor nog geen 20 cent. Bij Hells Gate aangekomen huurden we Keniaanse, lees krakkemikkige, mountainbikes. Wij als oerhollandse meiden raceten iedereen keihard voorbij, maar hebben zeker genoten om tussen de wilde dieren te fietsen. Tijdens het fietsen kwamen we zebra's, antilopes, buffels en wart hogs tegen. Wart hogs worden ook wel de Kenia express of pumba genoemd, zoals wij kennen van de lion king, normaal gesproken hangt hun staart omlaag maar tijdens het rennen veranderd hun staart in een antenne voor het behoud van evenwicht, hilarisch om te zien. Na 7km te hebben gefietst kwamen wij aan bij de Gorge. Hier hebben we aan een picknicktafel tussen de baboons die al het eten uit de vuilnisbakken haalden onze lunch gegeten. Daarna zijn we met een gids afgedaald in kloof (uitgesleten door lava en water) waarna we de rivierbedding bereikten. Hier hebben we een avontuurlijke wandeling gehad van ongeveer anderhalf uur met veel klimmen en klauteren. Ook hebben we een warme douche kunnen nemen bij de hot water springs. Het water wordt opgewarmd door lava, deze heet water bronnen worden tevens gebruikt om energie op te wekken. Vandaag kunnen we met spierpijn nog steeds nagenieten van deze actieve dag.

• 24 September 2015 - 18:47

Adele En Jannes:

Jeetje, wat beleven jullie veel in zo' n korte tijd!! Waar halen jullie de energie vandaan om zo veel te ondernemen? Ons dagelijks leven hier in Weiteveen is een stuk minder enerverend. We gaan een aantal keren per week naar de sportschool, Adele gaat naar dansles en ik loop regelmatig met de hond, maar daar blijft het verder eigenlijk wel bij.... Maar jullie hebben groot gelijk hoor, profiteer maar zo veel mogelijk van jullie verblijf daar. Heel veel plezier nog met z' n tweetjes en we volgen jullie belevenissen met grote interesse!!!

Liefs van ons.
    Adele / Jannes

• 24 September 2015 - 20:41

Folkert, Tineke, Mijke, Onno En Christa:

Houden jullie het hoofd nog een beetje koel met al die warmte :-). Veel plezier gewenst, dit is een ervaring die vast niet meer vergeet!

Groeten van ons allemaal.

• 25 September 2015 - 09:00

Oom En Tante Almere:

Jambo rafiki, oftewel hallo vrienden, ik moet zeggen dat jullie je best doen om sportief te zijn!! :-).
    Ik word al moe als ik het lees.
    Kijken jullie wel uit?? Buffels zijn absoluut niet te knuffelen en ook de bavianen, zijn geen lieverdjes.
    Maar wel gaaf om er zo tussen door te gaan. Als het mee zit, gaan wij dat ook doen. Maar niet zo lang fietsen hoor, ik wil eigenlijk wel op een paardenrug de wildernis in. Tja, beetje lui aangelegd ;-).
    Zijn die Wartogs niet enig. Ik moest ook vreselijk lachen als je ze ziet rennen. Wij hebben ze ook met kleintjes gezien en dan is het net een treintje. Grote voorop en de baby's erachter aan, allemaal met antenne!! Geniet lekker van jullie avonturen en neem ook een beetje je rust. Het is daar toch iets warmer dan bij ons hier, ze doen daar niet voor niets alles op zijn 11 en 30 tigste!
    Liefs, Arie en jane