Nairobi - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van tamaraendominique - WaarBenJij.nu Nairobi - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van tamaraendominique - WaarBenJij.nu

Nairobi

17 September 2015 | Kenia, Nairobi

Hoi lieve thuisblijvers,

Intussen zijn wij veilig aangekomen in Nairobi. Op het vliegveld hebben we meteen wat dollars, Keniaanse shillings en een simkaart aangeschaft. Patson, de taxi-chauffeur, stond ons buiten op te wachten met een knal roze briefje met daarop onze namen geschreven, duidelijk en goed geregeld. Onderweg keken we onze ogen uit, het verkeer is echt een grote chaos, verkeersregels zijn er niet, auto's rijden hier links, stoplichten staan er voor de sier en tussen de auto's door lopen mannetjes met zware grote karren en verkooplui. De afstand van het vliegveld naar Erwin (oud-leraar van Tamara) was 20 km maar door de drukte varieert de reistijd soms van 20 minuten tot 2,5 uur. Wij hadden geluk en hebben er een uurtje over gedaan, onderweg zijn we nog even gestopt om onze safari naar de geweldige masai mara te reserveren. Bij aankomst op de compound bij Erwin werden we gastvrij ontvangen door de huishoudster, wat een geweldig huis op een prachtig plekje tussen de palmbomen. De rest van de middag hebben we uitgerust aan het zwembad. 'S avonds heerlijk gegeten met Erwin en zijn twee zoons. Goede afsluiter van de dag. Morgen vroeg op dan gaat de avontuurlijke safari beginnen naar de masai mara.

Liefs Do&Tam

• 17 September 2015 - 21:57

Rob:

En dat was pas de eerste dag met bijzondere ervaringen.
    Er zullen er nog wel veel meer volgen

• 17 September 2015 - 23:31

Wilma:

Leuk om te horen! Nou, dat wordt geen auto huren in Nairobi dus!

• 19 September 2015 - 12:22

Tante En Oom Uit Almere:

Hallo meisjes,

Wat gezellig, jullie verhalen. Ik heb me inmiddels geabonneerd op de email, zodat ik het allemaal goed kan volgen. In ieder geval de komend 10 dagen. Daarna gaan we zelf op pad!
    Ik las dat jullie naar de Ngorogoro krater wilde gaan. Wij zijn daar geweest en als ik eerlijk ben, vonden wij beiden dit de minst spectaculaire plek. Je zit in de krater en je ziet dus de wanden van de berg. De beesten die er zitten kunnen er dus niet uit, in feite een grote dierentuin. Wij vinden het vrije veld mooier. Maar hé smaken verschillen. Ik wilde dit alleen even ter overweging melden :-). Hebben jullie al leeuwen gezien? Ik neem aan dat je weet dat als je een leeuw ziet en je staat voor hem/haar, dat je heel stil moet blijven staan. Dan na 2 sec. heel hard met je armen wapperen, en hopen dat je opstijgt!!!
    Nee alle gekheid op een stokje, ik wens jullie de big five toe en mooie foto's.
    Wij wensen jullie veel plezier en geniet ervan!! Liefs, Arie en Jane

• 20 September 2015 - 11:33

Oma:

Hallo Meiden,

Ik hoor dat jullie het enorm naar je zin hebben tussen de leeuwen.
    Hoop dat ik nog veel verslagen mag lezen van jullie reis.

Groetjes,
    Oma